Ergenliğe Geç Girme Belirtileri

ERGENLİĞE GEÇ GİRME BELİRTİLERİ

Yayın Tarihi17 Şubat 2013 | ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI

Bazen anne ve babalar bazen de çocukların kendileri ergenliğe girip girmedikleri konusunda kararsızlıklar yaşamaktalar. Özellikle ailelerin bu konuda büyük bilgi eksiklikleri olması nedeniyle ergenlik dönemine korku dolu olarak yaklaşmaları karşılaşılan sorunların en büyüklerinden bir tanesidir. Çocuğunuzun ergenliğe girip girmediğini, yahut geç kaldığını anlamak için kontrol edebileceğiniz bir kaç belirti elbette var ve bunları bilmeniz ona karşı davranışlarınızdan tutun da herhangi bir sağlık sorununun olup olmadığını kestirmenize kadar pek çok alanda yardımcı olacaktır.

Ergenlik yaşı genel olarak kızlarda 13 olarak ve erkeklerde ise 14 olarak kabul edilmektedir. Ergenliğin belirtileri bu yaşlardan sonra ortaya çıkmaz ise gecikme olduğu kabul edilmektedir. Kız çocuklarının göğüslerindeki belirgin büyüme, cinsel bölgelerinde ve kol altlarında tüylenmeler, adet görmeye başlama gibi belirtiler ergenliğe delalettir. Erkeklerde ise testislerdeki büyüme, cinsel bölgelerde kıllanma, sivilcelerin artması ve sakal-bıyık bölgelerinde başlayan tüylenmeler belirleyicidir.  Aşağı yukarı 5 yıl içerisinde ergenlik sürecinin atlatılması beklenmelidir.

Kız çocuklarında ergenliğin geciktiğine dair işaretler daha belirgin olmakla birlikte erkeklerde biraz daha zor saptanabilmektedir. 13 yaşının ardından göğüslerinde büyüme gerçekleşmeyen veya 16-18 yaşlarına kadar adet görmeyen kızlarda ergenliğin geciktiğine dair oldukça belirgin işaretler vardır. Erkeklerde ise 14 yaşın ardından testislerin büyümemesi ile 5 yıl içerisinde hala ergenlik döneminde olmak vardır.

Bahsettiğimiz bu gecikmeler erkeklerde çok daha sık görülmektedir ve çoğunlukla aileden gelen genlerin etkileri altında olmaktadır. Ailede geçmişten gelen geç ergenlik durumları varsa bunlarla çocuklarda da karşılaşılabilmektedir. Kız çocuklarında çok daha az rastlanan ergenliğe geç girme, varolması halinde altında yatan başka hastalık ve rahatsızlıklara işaret olabilir.

Bunun yanında sağlıksız beslenme de ergenliğin gecikmesine neden olan etkiler arasındadır. Çok sık olarak sağlığa zararlı, hormonlu, genetiği değiştirilmiş yahut ilaçlar içeren besin ve gıdaların tüketimi vücudun hormon dengesinin bozulmasına neden olacaktır ve bu da ergenliği tetikleyen cinsel hormonların geç salgılanmasını, dolayısıyla ergenliğin ve büyümenin gecikmesini sağlayacaktır.

Eğer ergenliğin başlangıcı çok miktarda gecikiyorsa altında yatan diğer sorunların araştırılması ve uzman doktorlardan yardım alınması gerekmektedir. Bazen diğer rahatsızlıkların tedavisi, bazen de gerekli hormonların desteği ile ergenliğin başlangıcı tetiklenebilmektedir.

İlgili Yazılarımız

GEBELİK ÖNCESİ SAĞLIK İÇİN BESLENME TAVSİYELERİ... Bir çocuk sahibi olmak neredeyse her ailenin en büyük istekleri arasında yer alıyor. Doğumundan itibaren pek çok sorumluluğunu alacağınız bir bebeğin ...
GENÇ VE SAĞLIKLI KALMANIN YOLLARI NELERDİR Genç, sağlıklı ve zinde kalmak hem kadınların hem de erkeklerin her zaman sahip olmak istedikleri özelliklerden bir tanesi. Her ne kadar zamana yenilm...
PARANOYAK NEDİR, PARANOYAK MISINIZ Paranoya temel olarak aşırı telaşlanma, endişelenme ve korku ile tanımlanan ve mantığa uymayan kuruntularla anlaşılabilen klinik rahatsızlıklardan bir...
ADET GECİKMESİ NEDENLERİ VE DÜZENSİZLİĞİ Adet yani bir diğer adıyla PMS her kadının hayatında rutinlerden bir tanesi. Kimileri için adetin gecikmesi müjdeli haberlerin geleceğine delalet olsa...
YENİ DOĞAN BEBEK BAKIMI Bebek sahibi olmak ve onu iyi, sağlıklı bir şekilde büyütebilmek ailelerin en büyük hayalleri arasında. Doktor kontrolleri, başvurulan rehber kaynakla...
ERGENLİK DÖNEMİ SORUNLARI Ergenlik dönemi yani diğer adıyla büluğ çağı herkesin bir dönem yaşadığı ve anne babaları en çok zorlayan dönemlerden bir tanesi. 12-20 yaşları arasın...
ANNE SÜTÜ NASIL SAKLANIR Anne sütü bebekler için en önemli besin kaynaklarından birisi. Özellikle diğer gıdalara ihtiyaç duyulmayan ve sadece anne sütü ile beslenmesi gereken ...
SAĞLIKLI ÇOCUK YETİŞTİRMENİN YOLLARI Sağlıklı yaşamak ömrümüz boyunca önem vermemiz gereken konular arasında olsa da çocukluk dönemini sağlıklı bir şekilde geçirmenin değeri çok daha fazl...

39 Responses to ERGENLİĞE GEÇ GİRME BELİRTİLERİ

  1. Anonim diyor ki:

    14.2 yaşındayım boyum 1.60 ergen olmadım galiba koltuk altı kılım yok ama etek kılarim birazda olsa var sivilcemde yok doktora gitmelimiyim?

  2. Anonim diyor ki:

    Merhaba 15 yaşındayım lise 2 ye geçicem boyum 163 koltuk altımda kıl yok penisim 7 cm meni geliyor genetil bölgede kıllar normal ama ne zaman ergenliğe gircem veya penisim büyüyecek

  3. Anonim diyor ki:

    BEYLER BENİMDE LİSE YE GEÇÇEM BOY 144 KİLO 38

  4. Anonim diyor ki:

    Hocam bu mesajı dikkate alırmısınız lütfen …!

    Yaş 22 ama beni gören 15-17 diyor Sakalım çıkmadı , bacak kıllarım ve koltuk altım çok az , meni hiç gelmiyor ve penisimin boyu 8 cm ne yapmam gerekiyor

  5. Kaan diyor ki:

    Merhaba ben 14 yasindayim 8 inci sinifa gidorum boyum 1.44,7 kilom 34 kiloyum ve hala ergenlige girmedim ruyamda bi kac cinsel iliskiye girdim ama kaltigimda bise yok cok uzuliomm arkadaslarim danki babam sinifin en kisasiuim lutgen yardim edin lutfennn
    Hastanelere gidemiom utaniomm 😟😟😟😟😟

  6. Yusuf diyor ki:

    Merhaba Hocam Bn 16 yasindayim penisimde hafif killanma var bacaktada azni sekilde biyik yok sizce ergenlige ne zaman girerim?

  7. anonim diyor ki:

    Hocam yaşım 16 bıyık ve çok hafif sakalların var bacağında da yavaş yavaş kıllar var koltuk altım ve penisimin etrafindada kullanmaları var penisimin kalmışken ki halı 8-9 cm uzar mı çektikten sonra zevk suyu akıyor ama daha önce 1 kere dol akmisdi bi sorun var mi

  8. Anonim diyor ki:

    14 yasindayim 1.60 falan boyum var koltuk altimda killanma yok penisimin etrafinda hafiften tuylenme var ne zaman ergenlige girerim hocam

  9. yusuf diyor ki:

    delirecem herkesden kısayım boşalamıyorum yaşım 15 sesim ince koltuk altı kıllanma yok lütfen yardım edin anneme söylemeye çok utanıyorum

    • Kaan diyor ki:

      Sabret bende oleim bekliom süt ic dilar ama icim genede bisi yok beklicezz cok kisayim bende arkadaslarimin yanina gidemiomm :(( sabır sabır beklicez bakalim uzayacakmiyiz

  10. Isimsizim diyor ki:

    16 yaşına gircem koltuk altımda killanma var bacaklarda az ama penisim 6,7 cm etrafında az cok killanma var ve kesiyorum penisim ne zaman büyür ve boşalabilirim lütfen acill cevap:(:(

  11. Yok diyor ki:

    Ben 14 yaşındayım hala ergenliğe giremedim ama penisimin üstünde küçük kıllanmalar var ne zaman girebilirim

  12. ali diyor ki:

    Yasim 15 ergenlige coktan girdim hersey oldu ama penisim ince bunun icin ne yapmam lazim

  13. Anonim diyor ki:

    hocam hastanede hangi bölüm diye geçiyor

  14. Anonim diyor ki:

    Hocam ben 2001 ekim doğumluyum boyum 1.60 kıllanma var yavaş yavaş büyüyor ama hala meni gelmiyo bıyık çıkmadı sınıfta herkezden kısayım napmalıyım sizce normal mi doktora gitmelimiyim

  15. anonim diyor ki:

    Hocam ben 14 yasindayim boyum 1.60 fln penisimde biraz kil vr ama penisim en fazla 6 cm ve cok ince ne yapmaliyim acill.

  16. issimsiz diyor ki:

    ya yaşım 15 2 3 hafta önce sabah kalktığımda seydimden biraz boşlama oldu dırek banyoya girdim 31 çektim 10 15dkka ne zevk suyu nede döl geldi acil yardım edin

  17. Yakup diyor ki:

    Hocam ben 14 yasindayim boyum 1.60 fln penisimde biraz kil vr ama penisim en fazla 6 cm ve cok ince ne yapmaliyim acill.

  18. Anonim diyor ki:

    Arkadaşlar kafanıza takmamaya çalışın 8.sınıfta iseniz ve ergenliğe girmediysenız hemen doktora gidin ben 9.aınıfta gittim 2 hafta ilaç tedavisiyle 1-2 sene sonra yani lise 2 nın yazında anca girdim çok kötü birşey hemen doktora gidin.

  19. İsimsiz diyor ki:

    Ben 16 yaşındayım ve bacaklarımda çok az kıl var koltuk altım ve penisimin çevresinde çok az kıl çıkıluor birde bıyığım çok çok az tüylendi sakal hiç yok penisim de büyümedi ne yapmam lazım hocam?

  20. gokhan diyor ki:

    ben14 yasimdayim koltuk altim killi bacaklarda az kil var testis buyumedi ama yaninda killar var ve kesiyorum koltulk altimda yeni yeni sivilceler cikiyor

  21. kame diyor ki:

    bnde ergenlıge geç gıırıyorum 15 ysını bıtırdım sayılır 16y gırıcem ama bacak kıllarım .çok az koltuk altımdada kıl yok ama penisimde kılvr 8.sınıfta hıç boy atmadım ./

  22. Anonim diyor ki:

    Ben 13 yaşındayım ergenliğe hala girmedim testisimde büyüme yok ergenliğe kaç yaşında girerim

  23. Anonim diyor ki:

    Ergenlik kaç yaşında başlar

  24. ege diyor ki:

    Ben 13 yaşındayım erkeğim beslenme sorunları yaşıyorum penisim gayet normal kıllanmalarımda oluyor ama sanırım hala giremedim nasıl düzelirim.

  25. Anonim diyor ki:

    hocam ben 15 yaşma girdim 04 14 2015 nisan yani bugun 15 şime gidim ama hala ergenliğe girmedim ama baçaklarımda ve göhsümde küçük sivilçeler var ve sivilçelerin başında küçük kıl lar var ve yavaş yava büyüyar ama tek sorun aferseni şeyim hala büyü medi ama şeyimin yandada biraz kıl var…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.